"Anyone who rides a bike is a friend of mine" (Gary Fisher) 

Facebook Twitter Gplus YouTube RSS

4 pasi simpli, ca sa-ti reglezi singur schimbatorul de foi

  • Sharebar

In articolul trecut am vorbit despre reglarea schimbatorului de pinioane si ai vazut ca nu-i o operatiune asa dificila.
Astazi vreau sa vorbim despre schimbatorul de foi care este si mai simplu de reglat.
Mai jos ai pasii simpli pe care trebuie sa-i urmezi ca sa ti-l pot regla singur, fara ajutorul vreunui service pentru biciclete.

Pasul 1
Muta lantul pe foaia cea mai mica si pinionul cel mai mare.
Apoi verifica daca schimbatorul tau de foi este corect instalat.
Cum faci asta? Foarte simplu. Dupa ce l-ai mutat pe foaia mica si pinionul mare, trage de el in exterior cu mainile, si vezi daca loveste in foaia mare. Ar trebui sa fie la aproximativ 2 mm distanta fata de punctul cel mai inalt punct al foii mari.
Daca nu, slabeste cablul care este legat de schimbator, si trage iar de schimbator inspre exterior.
Daca schimbatorul loveste foaia mare, inseamna ca n-a fost montat corect si trebuie sa-l muti putin mai sus, desfacand surubul cu care este prins schimbatorul de cadru.

 

Pasul 2
Daca ai urmarit tutorialul despre reglarea schimbatorului spate, ai vazut ca existau acolo 2 suruburi pentru reglare, L si H(Low si High).
Si la schimbatorul de foi avem de a face cu doua suruburi notate la fel.
Cand lantul este pe foaia mica si pinionul mare, atunci trebuie reglata cursa acestuia de la surubul L.
Daca lantul atinge de schimbator, se regleaza de la surubul L. Trebuie sa-l reglezi pana cand lantul va fi in mijlocul cage-ului.(Cage-ul este practic “cusca” metalica prin care trece lantul si cea care face schimbarea propriu zisa a vitezelor, cea care muta lantul de pe o foaie pe alta)

Pasul 3
Muta lantul pe foaia cea mai mare si pinionul cel mai mic.
Reglajul acum se face de la surubul H. Din nou, lantul trebuie sa treaca prin mijlocul cage-ului.

 

 

 

Pasul 4
Coboara lantul pe foaia mijlocie si pe un pinion mijlociu. Cel mai mijlociu pe care-l ai :) .
Daca ai 9 pinioane, al 5-lea e cel pe care trebuie sa stea lantul. Daca ai 8, pune-l pe 4 sau pe 5.
Lantul ar trebui acum sa treaca prin mijlocul cage-ului. Daca schimbarea vitezelor se face defectuos, atunci reglarea se face din rotita schimbatorului care se gaseste pe ghidon langa maneta de schimbare a vitezelor, in partea din stanga.
Din rotita respectiva se tensioneaza sau detensioneaza cablul schimbatorului de foi.

 

Acum hai sa facem un rezumat.

Din acest tutorial cage-ul este cel mai important pentru ca el muta lantul de pe o foaie pe cealalta. Acesta se regleaza cu ajutorul celor doua suruburi L si H care trebuiesc reglate foarte fin, ele neavand o libertate prea mare de miscare.

Sper ca ti-a fost de folos acest tutorial dar cel mai bine ar fi sa ai nevoie de el cat mai rar spre deloc :)

 

Cu drag,

Bogdan Crăciunaș

 

 

5 Responses

  1. Super lectie. Se vede ca muncesti ceva sa le faci asa bine (lectiile). Si sunt foarte practice si la obiect. Bravo si o astept pe urmatoarea. Multumesc mult

  2. Cu placere Bobo. Sper sa-ti fie de folos dar sa nu le folosesti prea des :)

  3. Super tare aceasta lectie,chiar mi-a fost de folos.Multumesc mult!!

  4. Multumesc Bogdan, foarte buna lectia. Cred ca mergea o mica precizare despre starea suruburilor L, H atunci cand se incepe reglarea (eu le-am reglat la jumatate de cursa la inceput). Merci inca o data, Bafta!

Leave a Reply

Current month ye@r day *

credit