"Anyone who rides a bike is a friend of mine" (Gary Fisher) 

Facebook Twitter Gplus YouTube RSS

Afla care este pozitia ta perfecta pe bicicleta (partea 2-a)

  • Sharebar

Cum îmi place să mă ţin de cuvânt, astăzi ai a 2-a parte a articolului despre poziţia pe bicicletă.

Continuăm cu mâinile.

 

MÂINILE

Mâinile trebuie să fie mişcate destul de des, ca să previi amorţeala degetelor. Ţine de ghidon cu fermitate, ca să nu-l scapi din mână în caz că iei vreo groapă sau vreun dâmb, dar nu foarte strâns ca să nu ai braţele tensionate.

Tot din motive de sigurătate, e bine să ţii degetele mari în jurul ghidonului, în loc să le ţii deasupra lui.

 

GHIDONUL

Lăţimea optimă a ghidonului ar trebui să fie egală cu lăţimea umerilor tăi(la cursiere), ca să ai pieptul deschis pentru o bună respiraţie. Un ghidon mai lat este mai bun decât un ghidon îngust.

 

MANETELE DE FRANĂ

Şi la MTB şi la cursieră, acestea pot fi setate astfel încât să fie comode şi uşor de apăsat. Cursiera e puţin mai pretenţioasă deoarece ghidonul este curbat.

Frânele nu trebuie să fie neapărat aşezate simetric. Poţi foarte bine să le pui la distanţe diferite, dacă aşa te simţi mai bine cu ele.

 

TOP TUBE+LUNGIMEA PIPEI

Adunând aceste două lungimi, afli cât de mult trebuie să te întinzi ca să ajungi la ghidon. În funcţie de anatomia şi de flexibilitatea ta, te poţi întinde mai mult, pentru o poziţie cât mai aerodinamică, sau mai puţin, pentru un confort ridicat la gât şi spate.

 

SPATELE

Dacă pedalezi cu spatele drept, vei arăta mereu bine pe bicicletă, ţanţoş ca un cocoş. Există ciclişti profesionişti care pedalează cu spatele drept, dar există şi ciclişti care pedalează cu spatele puţin curbat.  Depinde de fiecare cum se simte mai bine pe bicicletă.

cleppetracheÎn poza din sânga, poţi vedea 2 ciclişti profesionişti, unul cu spatele drept, iar celălalt cu spatele curbat. (Wouter Cleppe şi Marius Petrache)

Pentru o poziţie cât mai aerodinamică, pe coborâri în special, încearcă cât poţi de mult să atingi top tube-ul cu buricul. N-o să poţi pedala tot timpul aşa, dar e bine să ştii cum să stai atunci când ai nevoie.
ÎNĂLŢIMEA ŞEII

Cum măsori corect înălţimea şeii.

Stai pe o podea cu picioarele goale, depărtate cam 15 cm unul de celălalt.

Îţi măsori piciorul interior, cum am vorbit şi în articolul trecut despre el, şi înmulţeşti cu 0,883.

Rezultatul este înălţimea corectă a şeii tale, începând de la axul pedalelor, până sus la şa.(Vezi poza din dreapta)h sa

Dacă ai picioarele lungi, prea lungi în proporţie cu restul corpului, adaugă 2-3mm.

Dacă ai probleme cu genunchii, dureri în spatele rotulei, cum am eu de exemplu, o şa mai înaltă s-ar putea să te ajute, cu condiţia să nu exagerezi cu înălţimea. Dacă e prea înaltă te vei balansa când pedalezi de pe o parte pe alta.

Dacă diferenţa de înălţime dintre şaua pe care o foloseşti acum şi cea de după măsurătoare, este prea mare, este recomandat să nu faci trecerea dintr-o dată, ci s-o modifici cu 2-3 mm pe săptămână, până când ajungi la înălţimea ideală.

 

ÎNCLINAŢIA ŞEII

Şaua ar trebui să fie perfect echilibrată. Dacă o ţii înclinată în faţă cazi de pe ea, pui presiune suplimentară în braţe, şi îţi vei chinui genunchii. Iar dacă o ţii înclinată în spate, te poate răni între picioare, unde oricum este o zonă destul de sensibilă.

 

Sper că ţi-a fost de folos articolul de azi şi că acum vei avea o poziţie pe bicicletă, aproape perfectă.

 

Cu drag,

Bogdan

 

3 Responses

  1. sigurătate = siguranta + securitate ? :)

  2. Pai asa facem cand ne e lene sa scriem doua cuvinte. Le unim :) )

  3. Interesant si instructiv articolul dumneavoastra! Este bine sa gasesti informatii originale si
    variate.

Leave a Reply

Current month ye@r day *

credit