"Anyone who rides a bike is a friend of mine" (Gary Fisher)

Facebook Twitter Gplus YouTube RSS

Afla cum sa nu-ti iei amenda cand mergi cu trenul

• Sharebar

M-am pus sa dorm, inchizand geamul ca sa nu-i mai aud pe manelistii din fata blocului cum se manifesta la ora 00:00 pe ritmuri de salam.

Naiv cum sunt, nu m-am gandit ca din cauza lipsei aerului de afara, o sa fiu ca un pui la rotisor. Drept urmare m-am trezit asa de transpirat incat si Cotabita ar fi invidios. Erau probabil undeva pe la 98-99 de grade in camera mea.

Trec peste aceasta nazbatie si ajung in Gara de Nord impreuna cu Bogdan, urmand sa luam trenul spre Sinaia.(Mai e un Bogdan, nu sunt doar eu).

-Ce facem Bogdane ne luam bilet si pentru bicicleta?

-Nu ne luam ma, ii dam la nas 5 lei si o rezolvam.”

Bineinteles ca domnul nas a tinut mortis sa platim biletul bicicletei in tren, care a fost 21 de lei. Pe cand in Gara de Nord era 5 lei. Am rezolvat-o si p-asta.

Traseul pe care urma sa-l facem incepea din Sinaia, pana sus la Babele, eventual pana la Crucea de pe Caraiman, daca mai eram in stare.

Bicicleta mea nu era in forma cea mai buna, pentru ca in urma cu o saptamana i-am schimbat lantul si pinioanele, fiind uzate, insa foile au ramas cele vechi. Bucuria pe capul meu a fost cand am vazut ca foaia mijlocie nu poate fi utilizata deoarece imi sarea lantul ca un popcorn cand o foloseam.

Si uite asa am fost nevoit sa incerc macar, sa urc cu foaia mare. (Pentru cine nu stie, o bicicleta MTB are de regula 3 roti dintate la pedale, care in limbaj popular se numesc ”foi”. Cu cat e foaia mai mare, cu atat se pedaleaza mai greu).

Am inceput  sa urc, dar simteam ca ma sufoc. Foaia mijlocie mi-ar fi fost de mare folos, si sunt convins ca daca o aveam valabila, sigur ma dadeam batut si o foloseam, insa neavand alta solutie, a trebuit sa ma zbat asa.

In timp ce adunam kilometri, simteam ca nu mai pot si ca in curand o sa cedez, dar imi tot repetam in minte, uneori chiar cu voce tare, ca sa-mi intre bine in cap: “Hai ca poti, inca putin. Uite ce usor e. Hai Adolfică, o sa reusim amandoi !Daca nu m-ajuti nu-ti mai ung lantul 2 luni” (Adolfică este bicicleta mea).

Faptul ca am ramas mereu pozitiv m-a ajut enorm.

Am invatat de la Simona Ciff (www.top-psy.ro), importanta gandirii pozitive in astfel de momente, in care e posibil in orice clipa sa renunti, sa te dai batut.

Daca mi-as fi spus ca nu mai pot, ca sunt obosit, ca ma dor genunchii, pana la urma clacam. Henry Ford spunea, “Dacă spuipoţi, ai dreptate. Dacă spuinu poţi, şi atunci ai dreptate”

Cred ca stii vorba “totul pleaca de la cap” .

Cand iti spui ca poti, sau ca nu poti, organismul tau sta cu un pix si o foaie in mana, si noteaza tot al naibi. Dupa care iti respecta vorbele. Doar e organismul tau, e normal sa te respecte.

Daca te gandesti ca nu poti, el ia atitudine si se poarta dupa cum i-ai ordonat. Daca-ti schimbi totusi gandurile cu unele pozitive , faptul ca ai avut un gand negativ pentru 2 secunde, te va costa ceva timp ca sa-ti reintri in normal.

Astfel, daca ramai mereu pozitiv in gandire, organismul se conformeaza si el si chiar te ajuta. Au fost in total 30 km de urcare, pe care nu i-as fi facut in condtiile date, daca psihicul meu nu ar fi ramas mereu curat si indreptat catre varf.

Ajuns sus la Babele, imi venea sa sar in sus de bucurie ca am reusit, a fost un sentiment fantastic sa vad ca ambitia si gandirea pozitiva au dat roade.

Dupa savurarea momentului, a aparut automultumirea, neamaiavand prea mare chef sa merg pana la Cruce.

A sosit si Bogdan, care a vrut neaparat sa mearga.  Eu vazandu-ma deja cu sacii-n caruta, am inceput sa dau inapoi la prima portiune de push-bike(impins bicicleta pe langa ea).

Incepusem cu diferite motive, doar ca sa ma conving pe mine ca nu are rost sa mai merg pana la Cruce.

Ba ca mi-e foame, ba ca e urat traseul pana acolo…as putea sa scriu scuze pana maine.

Datorita lui Bogdan, care m-a tras dupa el in momentele alea si a incercat sa ma ambitioneze, am reusit sa gasesc o portita in mintea mea prin care sa ma motivez din nou. “Tu asa vrei sa reusesti in viata, renuntand la primul deal care-ti iese in cale? Pune mana si urca, si nu te mai plange!!!”

Chiar daca am decis sa merg pana la capatul traseului, organismul meu deja citea notitele de mai devreme, astfel ca a fost mai dificil decat toata urcarea pana la Babele, desi erau doar 2 poate 3 km, nu mai stiu exact.

Indeplinindu-ne obiectivul, a aparut in sfarsit relaxarea psihica si satisfactia totala, deoarece eram singurii pe bicicleta care se pozau pe treptele de la Cruce, si pentru faptul ca la intoarcere aveam de coborat aproximativ 30 km de asfalt proaspat, fara gropi.

Am facut poze, am aruncat cu pietre in vale, ne-am bucurat de priveliste dupa care am inceput coborarea.

Poate nu-ti place sa urci pe bicicleta, desi ai timp mai mult sa te bucuri de privelistea muntelui, dar coborarea n-are cum sa nu-ti placa.

Savuram fiecare centimetru pe care-l coboram, respiram cu pofta aerul curat din varful muntelui si ma bucuram de peisajele superbe, lasand bicicleta sa mearga singura. Intr-un cuvant, a fost superb.

Cum sa nu-ti placa bicicleta cand vezi ce bucurie iti poate aduce, cata libertate iti ofera, ce satisfactii si mai ales cata sanatate iti “cauzeaza”.

Am ajuns in Sinaia unde am incercat sa ma odihnesc putin, dar am constatat cu stupoare ca pe asfalt nu poti sa dormi deloc.

La ora 21:30 am ajuns inapoi acasa, obosit fizic, dar bucuros ca am fost pe munte si ca am testat lectia gandirii pozitive pe propria-mi pele.

Spune-mi te rog cand a fost ultima data cand nu te-ai lasat doborat de greutati.

Cu drag,

Bogdan Crăciunaș

PS. Mai jos am pus cateva poze din excursie.

7 Responses

1. ghid de luat amenzi

2. Da. Daca nu vrei sa-ti iei amenda, cumpara-ti bilet :) )

3. si yo care chiar credeam ca gasesc vreo chichita p’aci… cum sa merg fara sa plitesc bilete :) )))

4. Buuna! si fain articol! imi place cum imbini ce faci tu cu bicla cu niste lectii de psihologie! e fain asa! bravo! cine te-a sfatuit e profesionist! :) ai un mare like si poate ajungi si prin Targoviste cu bicicleta daca tot ai fost la Babele.nu mai ea asa mult! sa stim ca avem si noi fete frumoase…care merg pe bicicleta! :) )

5. Scuze dar nu pot sa nu-ti atrag atentia vis-a-vis de partea cu aruncatul bolovanilor….poate pocneati vreun nefericit care urca pe seaca caraimanului si habar nu aveati…..mai multa precautie pe viitor

• Am vazut unde a picat bolovanul pentru ca n-am aruncat asa puternic incat sa nu-l mai vad. Oricum, n-a fost o idee prea buna, recunosc.