"Anyone who rides a bike is a friend of mine" (Gary Fisher)

Facebook Twitter Gplus YouTube RSS

Femeia la volan, pericol public

• Sharebar

Femeie-la-volanScopul acestui articol îl vei găsi la sfârşitul lui.

Acum 2 luni am ieşit cu bicicleta până la Otopeni la aeroport, pentru că voiam să mă uit la avioane.

Cum coboram eu pe podul dinainte de McDonald’s-ul din Otopeni, în partea dreaptă era o maşină care se pregătea să iasă în DN1.

Aveam în jur de 200m până la ea. Nu înţelegeam de ce nu iese odată în şosea, pentru că eram singurul care venea pe banda respectivă, iar timp avea berechet.

Când m-am apropiat la aproximativ 10m, maşina a ţâşnit în faţa mea, fiind la un pas de coliziune. Marele meu noroc a fost că am avut mâinile pe frâne, altfel zburam de pe biclă mai ceva ca avioanele.

După ce mi-a trecut sperietura, am mărit ritmul să prind maşina din urmă, să-mi spun părerea.

Am prins-o pentru că s-a oprit în spatele unui autobuz care oprise în staţie, doar nu credeai că pot să merg mai repede ca maşinile. :) )

Evident că la volan era o femeie. Am întrebat-o de ce nu se uită când iese în şosea, vrea să mă omoare?

Se uita la mine ca curca-n lemne. Părea că habar n-are ce vrea ăsta cu bicicleta şi de ce gesticulează ca un tâmpit.

Am văzut că vorbesc la pereţi aşa că m-am lăsat păgubaş şi mi-am continuat drumul.

The woman behind the wheel at the barrierBuuuuuuuuuuuun.

La întoarcere, pe sensul celălalt de mers, chiar înainte de o staţie de maxi taxi, mă depăşeşte un microbuz care imediat opreşte în staţie. De pe trotuar, o cucoană sare în faţa mea, să se ducă glonţ la maxi.

Norocul ei a fost că am reuşit să pun frână şi să nu intru în ea.

Adică dacă la volan eşti apărat de maşină într-un eventual contact cu o bicicletă, ca pieton pierzi avantajul iar o bicicletă te poate accidenta foarte grav, poate chiar mortal.

Deci marea durere este că femeile nici măcar nu realizează când greşesc, sunt inconştiente. Când vine vorba de maşini sunt pe altă planetă, chiar dacă se pun pe ele sau pun pe altcineva în pericol.

Ştiu că voi fi catalogat drept misogin, porc, măgar…dar ăsta este punctul  meu de vedere şi-l susţin cu toate riscurile.

Scopul acestui articol este de a le atrage atenţia femeilor, să aiba mai mare grijă la biciclişti.

Nu mă interesează că le trebuie un plin de benzină să facă o parcare laterală, sau că bagă motorină în loc de benzină în rezervor, ma interesează să nu dea peste mine când ies cu bicicleta.

Iar pentru domnii care au de a face cu femeile la volan, le transmit să nu se mai enerveze, pentru că ele n-o fac cu intenţie, atât se poate.

Cu drag,

Bogdan

PS. Spune-mi dacă ai avut de a face vreodată cu o femeie la volan. Eu am poveşti cu femei la volan de aş putea scrie o carte.

PPS. Ştiu că sunt şi femei care conduc foarte bine şi bărbaţi care conduc prost, dar sunt doar excepţii, atâta tot.

PPPS. Fetelor vă rog să nu mă urâţi pentru sinceritatea mea :)

29 Responses

1. Da, 90% dintre femei nu au ce cauta pe strazi, la volan.

2. Mai bine nu ar mai fi masini pe strada. Intr-adevar, sunt multe femei care nu constientizeaza ca nu ar trebui sa se afle la volan, insa eu am avut probleme mai mari cu barbatii. Si nu din cauza ca n-ar sti sa conduca (poate ca stiu), ci pentru ca ignora biciclistii sau se trezesc sa faca manevre de zmei in cele mai nepotrivite momente.

• Da, ai mare dreptate. Barbatii sunt foarte buni soferi, dar sunt si foarte mari nesimtiti. De asta spun ca o femeie cand greseste, n-o face cu intentie.

3. Clubul Misoginilor??Can i join? Nu te raporta doar la femei, ci la toti “soferii de weekend”, ei fiind adevarata problema a Bucurestiului rutier.

• Cristi nu cred ca-i clubul misoginilor. Adica sunt niste fapte reale, de care ne lovim in trafic. Daca-i spun unui tigan ca-i bou, nu i-o spun ca sunt rasist, i-o spun pentru ca poate chiar e bou.
      Asa si cu femeile. Le spun ca n-au ce cauta la volan pentru ca faptele lor dodevesc asta, nu pentru ca sunt misogin.

4. Este adevarat ca mult mai multe femei decat barbati, cand sunt la volan nu sunt conectate deloc la ceea ce fac. Multe conduc pentru ca in ziua de azi asa se impune. Sunt stresate si periculoase. Asta e valabil si pentru multi barbati.
    In schimb ca biciclist eu am remarcat un lucru, si nu cred ca sunt singurul: bicicletele, fiind percepute in general ca vehicule lente, devin foarte imprevizibile in trafic cand merg cu 30km/h sau mai mult. Pietonii, soferii si toti din trafic sau de pe trotuare sau de oriunde pur si simplu nu sunt invatati sa se uite, nu au avut timp, la noi biciclete mai multe pe strazi sunt de 2-3-4 ani. Vad pe strada biciclisti care sunt pur si simplu bezmetici – trec in viteza printre masini, in intersectii nu se uita, fac slalom, etc. Nu ca n-ar fi dreptul lor, dar nici ei nu prea isi dau seama ce fac.

• Exact, nu sunt invatati cu bicicletele, mai ales daca vin cu viteza. Exista cazuri de accidente mortale intre pietoni si biciclisti.

• Eu incercam sa spun ca un biciclist greseste daca merge repede peste tot prin oras. Greseste pentru ca se expune la accidente. Ca tipul ala de la unirea pe cursiera in fata caruia a tras un mercedes si i s-a deschis instantaneu usa in fata… Nu ma incalzeste cu nimic daca stau in spital avand dreptate. Asta e situatia deocamdata in Romania. Singurul lucru pe care putem sa-l facem e sa iesim cat mai multi cu bicicleta si SA AVEM BUN SIMT, nu sa ne injuram cu soferii, cum e la moda acum. Sa-i filmam si sa-i injuram. Mai mult decat penibil.

• O alta solutie ar fi sa avem piste pentru biciclete, sa nu mai avem treaba cu soferii. Si atunci am putea merge cat de repede am vrea, fara sa ne expunem sau sa-i expunem pe altii.

5. Da, desi sunt femeie, trebuie sa fiu de acord cu virusbike. Pe mine m-au disperat femeile le volan: nu te lasa sa te bagi, nu se asigura, uneori inchid ochii si trec :) )) Eu nu fac parte din aceasta categorie, bineinteles :) ))

• Daca imi dau dreptate barbatii, sunt catalogati misogini. Dar din moment ce o femeie imi da dreptate, inseamna ca am dreptate :)

6. Sunt total de acord cu faptul ca femeile nu realizeaza cand gresesc la volan.

Hai sa dau si un exemplu: drumul dinspre birou inspre casa ma duce pe Calea Dudesti (inspre intersectia cu Mihai Bravu). Cine merge pe acolo stie ca drumul este foarte ingust si masinile stau pe banda libera si pe linia de tramvai (prinzi 3-4 stopuri ca popa). Eh, zic sa beneficiez de faptul ca sunt pe bicicleta si sa merg usor pe langa bordura (sa nu iau oglinzi dupa mine). De foarte multe ori trec de SUV-uri, camioane, camionete, autobuze fara nici cea mai mica problema si ma proptesc intr-o Fiesta sau in vreun Matiz condus de o femeie. Incerc sa le explic ca pot lasa niste spatiu si pentru noi astia mai biciclisti si, de fiecare data, ma lovesc de o privire tampa. Cred ca si cei mai buni psihologi, psihiatri si psihanalisti ar avea probleme sa interpreteze privirile alea.

Cea mai recenta intamplare a fost cu o ‘cucoana’ intr-un BMW X1 (nici mare, nici mica deci). Pun placa referitoare la faptul ca poate sta mai pe stanga sa avem si noi loc si imi arunca o privire plina de sictir in care am putut citi: ‘Oricum nu inteleg ce dreacu’ vrei si, de fapt, cine esti tu saracule pe bicicleta sa-mi spui mie ce sa fac?’

7. Nici eu nu sunt misogin, dar, din capitolul ‘ele’ ne-au ‘facut’, va spun ca saptamana trecuta pe undeva pe la 18.00 eram cu bicla pe Sos. Pantelimon spre Obor…la un moment dat, pe dreapta, un WV Polo pe avarii….ma uit in spate, intru in depasire si cand sa reintru pe banda din dreapta…SURPRIZA!!!!!…pleaca DANSA….i-am zgariat bara cu pedala pt ca m-a prins un pic pe diagonala, apoi m-am dezechilibrat…din instinct am tras 2-3 padale si m-am bagat in dreapta….m-am oprit….am un Focus luat de o luna…2400 de lei…imi venea sa urlu….dar nu am avut avarii, decat pedala putin indoita….buuunn!!!…bicla e bine….acum sa ma ocup de DANSA….cand m-am uitat la ea, avea ambele maini pe volan si fata pur si simplu descompusa….a gresit, dar mi s-a facut mila de ea…i-am facut un semn de ‘ai grija alta data’ din deget (a nu se intelege ca i-am aratat semne obscene) si mi-am vazut de drum….am lasat-o asa pt ca am ceva experienta….anul trecut mi-a deschis un client de taxi usa in fata si am luat coltul usii cu umarul stang….asa ca, dupa parerea mea ca sa fii nesimtit, arogant sau pur si simplu neatent nu trebuie sa fii BARBAT sau FEMEIE…NUMAI BINE SI LA CAT MAI MULTI KM FARA INCIDENTE

• Claudiu, toti gresim, asta e clar, dar de cele mai multe ori femeile habar n-au ca au gresit. Asta e problema.

8. Sunt femeie, merg cu bicicleta. In drum spre munca, pe o strada destul de ingusta, mereu sunt nevoita sa pun frana brusc sa nu sar peste portierele celor care ies din masinile parcate. Ai fi surprins: sunt barbati. Pe aceeasi strada, din masinile parcate coboara de pe trotuar si traverseaza strada, ghici cine: barbati. In drum spre casa, de pe trotuar imi tasnesc in fata, fara sa se uite inapoi daca circula ceva masina / motor / bicicleta / girafa … surpriza: tot barbati. Femeile mi s-au parut mai precaute sincer. True story.

Eu i-as baga pe toti in aceeasi oala. Mi-am pregatit deja replica pentru pietonii care mai sar in fata “mama ta trebuie sa faca o coliva buna” ca la “te-n pizda matii” nu par sa reactioneze :)

Multumesc dea scultare.

• Multumesc de scriere :) .
      In trafic eu cred ca barbatii de cele mai multe ori sunt nesimtiti. Dar cand vine vorba de deschis usa fara a te asigura in oglinda…acolo nici barbatii nu stau prea bine. Recunosc ca si eu am deschis usa la masina fara sa ma uit in oglinda, dar din fericire nu am ranit pe nimeni.

9. Cred ca femeile se impart in 2 categori la volan: soferite si muieri. Fiind un copilot bun pt sotul meu sunt destul de atenta la trafic si am vazut femei din ambele categorii. Din pacate muierile confunda masina cu shopingul si coaforul. Asta e parerea mea ca femeie.
    Am vazut o muiere la volan ca a dat semnal stanga inainte sa intre in sensul giratoriu, mergea inainte si l-a stins dupa ce a iesit din sensul giratoriu, mergea pe DN1 pe banda 2 cu 80 km/h, limita fiind de 100 km/h (asta e doar un ex.).
    E drept ca in Romania am vazut destul de putini soferi care semnalizeaza dreapta la iesirea din sensul giratoriu, iar asta se face pt ai anunta pe cei care asteapta sa intre in sensul giratoriu ca pot intra.

• Acum depinde cat la suta dintre femeile care conduc sunt soferite, si cat la suta sunt muieri :)

• Cam la fel ca si la barbati, cati sunt cu bun simt si cati nu :)

• In Romania, cred ca cei mai multi sunt fara bun simt, sau cu el diminuat mult. Dar recunosc ca am trait si episoade fericite, cand ma vedeau in oglinda si-mi faceau loc sa pot trece pe langa trotuar.

10. DA SUNT FOARTE MULTE CARE,CHIAR DACA SUNT POSESOARE DE PERMIS DE CONDUCERE NU-L AU DOBANDIT PE DREPT !! NUMAI IN APROPIEREA FAMILIEI MELE CUNOSC VREO 4 FEMEI CARE UNA CAUTA APROPIEREA STALPILOR DE ILUMINAT, ALTA DE CAND SOTUL EI A CERTAT-O ODATA NUMAI SE ATINGE DE VOLAN ,ALTA II ESTE FRICA DE APROPIEREA TIRURILOR DAR FRISCA DE PE TORT CUNOSC UNA CARE VINE IN PARCAREA GOALA CARE DIN CONSTRUCTIA EI ARE UN MIC STALP DE SUSTINEREPE LA MIJLOCUL EI ,BINENTELES CARE POATE FI FERIT SI OCOLIT DAAAR DANSA VINE DIRECT SPRE STALP SE OPRESTE IN FATA LUI DUPA CARE DA UN PIC IN SPATE SI IN SFARSIT SE INCADREAZA PE LANGA ACESTA OCUPANDU-SI IN SFARSIT LOCUL DE PARCARE ,,,, IN SFARSIIIT A DAT DUMNEZEU SA PARCHEZE BIATA MASINA ..SI TOATE ASTEA LE VAD ZILNIC CAND AJUNG LA LOCUL DA MUNCA

• Problema permiselor obtinute prin metode ilegale este alta discutie. Adica tu ca politist corupt, poti da permis pe spaga uneia sau unuia, care te poate calca cu masina a 2-a zi.
      Iar povestile pe care ni le-ai spus, nu fac decat sa-mi confirme parerea.

11. Sunt sofer de 31 de ani si conduc aproape zilnic. Bicicleta n-o folosesc zilnic, dar tare mi-ar place sa pot merge peste tot cu ea. Din nefericire, n-o fac pentru ca nu ma simt in siguranta in trafic ca biciclist. Nu vorbesc de restul localitatilor din tara, dar in Bucuresti, agresivitatea, lipsa de bun simt a soferilor lasa foarte, foarte mult de dorit. Am pe masina suportul de biciclete si de cate ori vad o masina care are si ea suporturi de biciclete, imi inchipui ca am de-a face cu un sofer care stie sa se poarte cu biciclistii… ca facem parte dintr-un grup care pretuieste mersul pe bicicleta si stie cum sa-i protejeze pe biciclisti! Din pacate, autoritatile, in loc sa puna la punct transportul in comun, astfel incat oamenii sa-si lase masinile acasa si sa prefere acest tip de transport, sau sa foloseasca bicicletele, prefera sa supersistematizeze orasul ca sa fluidizeze traficul si masinile sa devina din ce in ce mai dese… Despre femei la volan … ce sa spun, nu cred ca exista adevarul absolut! eu sunt un sofer pasnic si intelegator, pot constientiza ca nu sunt singura in trafic si in general ma ghidez dupa principiul: poarta-te cu ceilalti asa cum ti-ar place sa se poarte si altii cu tine!

• Adevarul aboslut nu cred ca-l detine nici un om, dar lovindu-ma foarte des de problema femeilor la volan, mi-am format o parere. Cel mai mult apreciez femeile care stiu de exeplu ca nu pot parca masina, si roaga pe cineva care stie. Asta inseamna ca sunt constiente si accepta ca nu-s atat de bune soferite cum sunt barbatii.

12. De regula , doamnele au lipsa la inventar doua gene esentiale ,gena tehnica si pe cea a sofatului . Asta cred ca explica pe deplin comportamentul lor in trafic !!!

13. Sunt sofer profesionist,dar pana am ajuns sofer am fost martor la viitoare soferite care dormeau la volan cu toate ca avea politaiul examinator langa ea,incredibil una a plecat de pe loc cu frana de mana trasa de 3 ori si tocmai a patra oara s-a prins de gresala,iar eu radeam pe burta in spate ca martor al ei si altele greseli ,vorba ta ,era sa calce si un motociclist,etc

14. Salut ,, aveti cu toti dreptate in legatura cu soferi in general si cu “fetele” in principal ,dar prolema ar fi ca nu cred ca e corect sa mergem printre masini , poate doar ca o masina adica sa ocupam acelasi loc , nu pe margine ,,cred ca asta ar fi cea mai buna solutie pentru a nu ne mai risca .. nu stiu sigur daca e o lege cu privire la asta dar ,,,cred ca nu e specificat nicaieri ca poti sa mergi printre masini …