"Anyone who rides a bike is a friend of mine" (Gary Fisher)

Facebook Twitter Gplus YouTube RSS

NU VREM PISTE PE TROTUAR! Dumnezeu e biciclist!

• Sharebar

attachment.phpDumnezeu e biciclist!

De ce spun asta? Pentru simplul fapt că sâmbătă, când a fost protestul bicicliştilor din Bucureşti, a fost o vreme superbă. Soarele a strălucit de dimineaţă până la sfârşitul protestului, după care a început să se lase frigul.

Dar nu mai conta, putea să ningă, putea să plouă, să fie furtună. Ne atinsesem scopul. Ne-am făcut văzuţi, ne-am făcut auziţi.

Singurul defect al protestului de sâmbătă a fost acela de a fi prea scurt.

Am ajuns în parcul Izvor la ora 14:30. Pe drumul spre parc se simţea ceva în atmosferă, pe orice stradă te uitai, vedeai un biciclist. Nu era nevoie să-l întrebi unde se duce.

Din priviri ne înţelegeam şi ştiam că ne îndreptăm amandoi spre parcul Izvor, să ne cerem drepturile.

A fost cel mai mare protest al bicicliştilor din Bucureşti, primul la care am participat, şi vreau să-ţi mărturisesc că mi-a placut la nebunie.

Nu am văzut nici un pic de încrâncenare pe chipurile bicicliştilor, nu am simţit nici un pic de ură din partea lor la adresa primarului, totul parcă era o mare sărbătoare la care participam cu drag.

Niciodată nu am parcurs traseul Parc Izvor – Primărie într-un timp atât de lung, dar care să-mi placă aşa de mult.

Am fost peste 4000 de biciclişti, iar spre surprinderea mea, în acea aglomeraţia, m-am întâlnit cu mulţi prieteni de pedale cu care nu mă mai întâlnisem de ceva timp.

Am fost foarte surprins să mă întâlnesc cu un prieten din Ploieşti.

” – Ce faci aici Paul, că tu stai în Ploieşti?

- Am venit să vă susţin!”

Pe drumul până la primărie am fost 4000 de vedete, după care cei de pe margine întorceau capul şi se întrebau ce-i cu atăţia biciclişti.

Nici şoferii care stăteau la semafor parcă nu erau supăraţi, deşi au ratat verdele de mai multe ori până am trecut toţi.

Bicicleta uneşte oamenii, îi învaţă să fie mai veseli, mai înţelegători, are grijă de sănătatea lor. Bicicleta înseamnă libertate, fără să fii nevoit să-i bagi benzină, care se scumpeşte de la săptămână la săptămână.

Domnule Primar Sorin Oprescu, vă rugăm nu ne ignoraţi! Aţi făcut deja pistele pe trotuar de două ori, şi s-au dovedit a fi impracticabile.

Să ştiţi că sunt foarte multi biciclişti care merg deja pe şosea, şi sunt încă vii (dovadă este acest blog). Gândiţi-vă ce confort psihic am avea, să ştim că avem locul nostru pe şosea, şi nu ne mai trimite nimeni în mamele noastre pe pistele de pe trotuar.

Şoferii n-o să se educe niciodată singuri, dacă nu se confruntă cu faptul în sine, acela de a fi obligaţi să respecte marcajul pistelor pentru biciclete.

E ca şi cum ai vrea să ştii să operezi oameni, citind doar cărţi, fără să fi pus mâna pe bisturiu.

Dar nu vă spun eu cum stă treaba pe masa de operaţie, însă când vine vorba despre biciclete cred că pot să am o părere, deoarece merg destul de des printre maşinile din Bucureşti.

Cu drag,

Bogdan

4 Responses

1. Excelent, Bogdan!!!

Pot sa-ti spun ca am verificat de doua ori inregistrarea plecarii biciclistilor de la Izvor (poate fi vazuta aici http://www.youtube.com/watch?v=bcE47nf0Gac). De la prima masina de politie pana la ultima, s-au scurs mai bine 12 minute, Un total de peste 4.200 de biciclisti.
    La Grozavesti, un sofer grabit (smecher care nu vroia sa stea la coada la semafor) a luat-o pe linia de tramvai. Ghinionul lui, in intersectie, unde era oprita circulatia pentru regruparea biciclistilor, l-a oprit un politist care i-a suspendat permisul pentru 90 de zile (am fpst martor la eveniment). Cred ca acel sofer va injura biciclistii cat va trai.

• Sau daca-i istet, isi va cumpara o bicicleta si timp de 90 de zile o sa economiseasca banii de benzina, cu care isi plateste amenda, dar castiga sanatate si voie buna :)

• Da, desi ar trebui sa isi asume ca a gresit – ce cauta pe linia de tramvai! Oare nu si-a pus problema.. daca il prinde politia, sau ami rau: daca face una ccident, ca nu degeaba e interzis pe acolo… merita suspendarea permisului, ce sa zic…

• Chestia cu asumarea cred ca e o problema la nivel national. Mereu avem tendinta sa dam vina pe altcineva pentru greselile noastre.