"Anyone who rides a bike is a friend of mine" (Gary Fisher) 

Facebook Twitter Gplus YouTube RSS

Povestea pozei de peste 11.000 de like-uri

  • Sharebar

AIA BUNA
Stăteam în faţa calculatorului, cu gândul la borcanele cu dulceaţă ale mamei mele, pe care nu le-am trimis înapoi acasă pentru reumplere, navigând pe forumuri de biciclete şi pe facebook, evident.

Dintr-una într-alta, cum şi la tine probabil a ajuns, a ajuns şi la mine poza cu puştiul din Norvegia care  avea nevoie de 1 milion de like-uri ca să facă sex cu tipa de langă el.

M-a amuzat teribil şi bineînţeles ca i-am dat like băiatului fără să clipesc, negândindu-mă dacă e falsă sau adevărată. Ideea nu tipa.

Au trecut vreo 2 zile de la episodul cu princina, timp în care au apărut pe facebook, parodii dupa această poză, ba cu “Măi dragă” şi soţia, ba cu Bill Clinton si Monica. Zic ce ar fi să fac şi eu o glumă la modul ăsta?  După care m-am pus să dorm, zic poate visez o idee până dimineaţă.

S-a făcut mâine fără să-mi fi venit vreo idee strălucită şi am ieşit la o tură cu bicicleta, să profit de vremea frumoasă de afară, neobişnuită pentru această lună a anului.

În timp ce pedalam de zor, încercând să evit o groapă, îmi fuge roata din faţă dezechilibrandu-mă serios, cât pe ce să cad pe carosabil.

M-am speriat şi tot căutam să dau vina pe cineva pentru întâmplarea mea, dar pe cine să dai vina când eram doar eu şi Adolfică (bicicleta mea).

Şi atunci m-a lovit: AVEM NEVOIE DE PISTE PENTRU BICICLETE!!! Piste reale, pe şosea, ca în orice ţară civilizată din Europa, nu pokemonii aia care trec pe sub maşini şi prin stâlpii de telegraf.

Ştiam dinainte treaba asta dar mă gândeam că eu oricum merg pe şosea, deci ce mai contează un marcaj în plus? Păi contează.

Marcajul respectiv nu e un parapet care te opreşte să te duci peste maşini sau să vină ele peste tine, dar îţi oferă un confort psihic, iar şoferilor le impune o limită, peste care n-au voie să treacă, teoretic cel puţin.

Aşa mi-a venit idea pozei cu mine şi Sorin Oprescu, care s-a vrut a fi o glumă, dar care avut la bază o nevoie reală a bicicliştilor din Bucureşti.

Pe această cale vreau să-ţi  mulţumesc pentru că ai reacţionat şi mi-ai transformat gluma în ceva serios, şi că m-ai făcut să cred că se poate face mai mult. Eu sunt obligat să fac mai mult, pentru că mi-ai arătat că se poate.

Acum te rog să-mi laşi într-un comment, părerea ta despre cum putem să ne luptăm pentru obţinerea pistelor pentru biciclişti în Bucureşti şi-ţi promit că voi face tot ce depinde de mine, ca să le obţinem.

Eu am în minte o idee dar nu vreau s-o dau încă în vileag pentru că-mi lipsesc câteva piese din puzzle.

Dacă vrei să te ţin la curent despre cum o să decurgă acţiunile Virusbike, lasă-mi adresa de e-mail în formularul din dreapta de pe site şi vei primi gratuit un ghid complet despre biciclete.

Cu drag,

Bogdan Crăciunaş

PS. Dacă ajung la puşcărie pentru poza asta, vă rog să mă vizitaţi :)

 

 

45 Responses

  1. Salut,

    ideea ta cu pistele de biciclete pe sosea nu e rea deloc, numai ca, la fel ca si cele cu pokemonii, nu le va respecta nimeni.Nu vor putea fi marcate in toate zonele capitalei din cauza masinilor parcate in spic sau in lateral langa trotuar, sau a altor chestii care sigur vor aparea pe parcursul verii.Eu te sustin in continuare, cu toate ca stiu ca nu-i pasa niciunei autoritati din tara asta de catatenii orasului.Am ajuns la concluzia ca la noi se merge pe principiul “lasa ba ca merge si asa”, sau “cine vede si nu stie, zice ca asa tre’ sa fie”.

    Bafta.

    • Laurentiu, daca s-ar ridica masinile de pe pistele de biciclete, iti spun sigur ca nu ar mai parca nimeni acolo.
      Mie mi-a fost masina ridicata o data si de atunci ma uit de 10 ori unde o parchez.

      • Da Bogdan, DACA s-ar ridica, din pacate nu se intampla peste tot in oras.Tu ai avut ghinionul sa deranjezi pe cineva, probabil.Nu mai bine, in loc sa se ridice masinile, ar fi soferii mai civilizati si ar respecta toate categoriile de cetateni platitori de taxe???

        • Ba da, ar fi cel mai bine asa, dar sa stii ca civilizatie de buna voie nu se face nicaieri. Trebuie sa existe lege si mai important de atat trebuie aplicata.
          Doar cu batul ne putem civiliza, asa din proprie initiativa e mai greu.

  2. pe langa astfel de initiative out of the box as propune si varianta clasica de meetinguri, insa organizate cum ar trebui, nu de pe o zi pe alta si nu reprogramate de la un wkend la altul…totodata si nivelul de civilizatie al celor care participa la meeting ar putea fi imbunatatit…

    • Da, mitingurile clasice au puterea lor, dar combinate cu o chestie out of the box cum ai zis tu, cred ca au o putere si mai mare.

  3. Bogda, eu vin si depun marturie ca esti un “decoupeur” veritabil si ca nu te poti abtine fara sa decupezi ceva… asa ca, mai ales pt o cauza dreapta, se accepta…:))

  4. Io zic sa stam cuminti. In tara in care o banda e folosita drept parcare cu drumuri si asa inguste si pline de gropi … ca sa avem pistele alea decente de biciclete despre care se vorbeste in articol tre sa latim mare parte din strazi. Tre sa nu mai fie pline de gropi ca nu vreau sa stau 6 luni in coma ca a evitat unu o groapa si a dat peste mine direct pe banda de biciclete si nu in ultimul rand tre sa schimbam mare parte din soferi cu soferi crescuti in tari care au benzi de biciclete si care respecta banda de biciclete ( in mare parte si pt ca au pe unde circula). Ceea ce ar trebui sa se faca … ar trebui sa fie amendati la sange aia care au proiectat, executat si iscalit hartiile care au dus la dezanstru asta de piste pe care le avem in momentul de fata. In plus … i-as pune si sa dea o tura pe pistele alea care sunt trasate pe sub statiile de autobuz. Tin sa va reamintesc ca de zeci de ani se circula prin orasul asta cu bicicleta fara nici un fel de pista. Tin sa subliniez ca nu e chiar asa o mare problema lipsa lor. Nu se moare pe capete din cauza ca oamenii sunt calcati de biciclete pe trotuar, nu mor asa multi biciclisti in trafic pentru ca circula pe sosea. Ca sa dispara toata problema asta, noi biciclistii tre sa fim atenti si sa ne purtam frumos pe trotuar ( nu trece pe la 10 cm de oamenii care circula pe trotuar cu 40 la ora ) si … cam atat. Nu costa nimic, dureaza 0 milenii sa se intample. Ah si legislatia idioata … trebuie modificata inapoi si cu scuzele de rigoare catre toti biciclistii.

    • Marius dar eu daca vreau sa ies la un antrenament cu bicicleta, sa tin un 30 constant. Crezi ca pot pe trotuar? Cu masini si pietoni?
      Pistele trebuie sa fie pe sosea, nicaieri in alta parte.

      • Bogdan. In tara asta ( de fapt orasul ca mi se pare ca doar in Bucuresti e mare problema ) noi, biciclistii suntem o problema pentru ca suntem prea putini. In alte tari vezi parcari de biciclete cu sute de bicicelte si biciclete legate la tot pasul de orice ( copaci, cutii postale etc ). Asa …
        Nevoile noastre de biciclisti amatori sunt deci un fel de lux iar autoritatile nu prea gasesc rentabil sa rezerve o banda de 1 .. 1.5m dintr-o sosea si asa aglomerata pe care poate circula 10.000 de masini in ziua aia … ca sa circule 50 de biciclisti. Si eu sunt biciclist si sunt foarte deranjat de interdictia de a circula prin oras cu bicla ( desi urasc astfaltul ) insa din pacate … parerea mea e ca nevoile tale de biciclist de performanta sa zicem sunt un lux si mai lux decat nevoile mele … adica de a circula liber si incetisor asa la o plimbarica. Ca sportiv ai putea sa cauti un velodrom ( cred ca asa se numeste ) sau un drum fara trafic prea mare deoarece pentru tine oricum e mai putin important ce vezi si pe unde treci atata timp cat ai banda libera.

        • Suntem mult mai multi decat crezi. Daca soferii ar mai renunta din cand in cand la masini in favoarea bicicletei, atunci s-ar fluidiza mult traficul si s-ar gasi loc destul pentru 1.5 m de banda.

          • Sunt si sofer, si biciclist. E drept … sunt multi lenesi ( ca sa nu zic puturosi ) care presera sa ia masina pan ala servici desi petrec 3 sferturi din timp zacand la semafor. Dar mai e si altceva. Nu poti sa mergi de acasa pana la servici numai cu bicicleta. In germania de ex toate trenurile au mereu loc pentru biciclete si nu unu … si nu la capatul vagonului si nu incurci pe toata lumea pentru ca trenul respectiv e suficient de lat. Vara nu imi permit sa iau bicla 20 km pana la servici si sa ma fac leoarca in mom in care m-am dat jos de pe ea. Problema asta e infinit de complicata pentru ca incercam sa o rezolvam dinspre sfarsit spre inceput. Alte tari … alta infrastructura … alte obiceiuri … alti oameni. La noi e cum e … cred ca ar trebui sa incercam sa ne descurcam cat mai bine cu ce avem la dispozitie. Bun simt ar trebui sa avem cu totii … si soferii si biciclistii si pietonii.

        • Liviu. Asta e cu dus si intors: nu ni se fac piste pt. ca suntem prea putini si suntem putini pt. ca nu avem piste… Undeva trebuie taiat cercul, dar din pacate suntem prinsi in viermuiala noastra zilnica si nu acordam suficient timp si energie problemelor care de fapt ne mananca energia. Din pacate insa suntem prea mici si de aceea trebuie sa fim f. multi…
          Daca exista piste ADEVARATE le foloseste fiecare la ce vrea. Ma indoiesc insa ca generatiile de acum vor prinde la noi in tara piste ca in Germania si Olanda. Pentru asta ar trebui si Politie ca acolo, care sa-i scoleasca pe soferi samd…

        • “Si eu sunt biciclist si sunt foarte deranjat de interdictia de a circula prin oras cu bicla ( desi urasc astfaltul )”
          Despre ce interdictie vorbesti?
          Chiar esti biciclist?

      • Si ar mai fi ceva … marginea drumului nu va fi niciodata un loc prea bun pentru antrenamente … mai ales aerobice. Nici nu intru in faptul ca s-ar putea sa intre vreunu grabit peste tine pentru ca a vazut un loc de parcare din fuga sau vrea sa intre pe vreo mini straduta cum sunt alea de la unirii care dau un parcarile din fata blocurilor.

        • Nu vreau sa mai continui pentru ca nu duce la nimic bun discutia asta.
          Scuze putem toti sa gasim si motive ca sa nu facem pistele pe sosea.
          Iti respect parerea, dar eu am alta parere.

      • Daca vrei antrenament cu 30 constant, poti incerca 2 variante:

        1. Sala sau acasa pe o bicicleta medicinala.. bagi si 50km/h daca te tine
        2. Daca te referi la capitala.. exista zone gen.. Pod. Grozavesti-Pod.Cotroceni unde ai putea merge pe partea cu splaiul si sa faci cate ocoale vrei cu aceeasi viteza.

        Nu veni cu propuneri de 1.5m banda de biciclete pe orice strada, cand pe anumite strazi e loc doar de tramvai si atat, sau de tramvai si o banda maxim.

        • Florin, ideea e sa ne aliniem la tarile civilizate si sa avem o infrastructura moderna, sa ne putem deplasa cu bicicleta dintr-un capat intr-altul al Bucurestiului fara sa fim nevoiti sa sarim borduri sau sa ocolim masinile parcate pe ele.

    • Amsterdam-ul, un oraș mult mai mic decât Bucureștiul, are loc, pe toate străzile principale, de: o linie de tramvai, o bandă pentru mașini, o pistă de bicicliști și trotuar. Străzile de care spun sunt mult mai mici decât bulevardele din București; știu ce spun, pentru că am trăit în Amsterdam doi ani și în București șase. Pistele de bicicletă de aici, construite prin anii 70 datorită protestelor oamenilor față de morțile pe străzi, sunt folosite de o treime dintre cetățeni ca să-și facă treburile (unii se și antrenează, dar nu se poate ajunge la 40 km/h, stai liniștit). Se vede, orașul e încă aglomerat, dar aerul e mai curat. Pe de altă parte, și distanțele sunt mai mici când vine vorba de treburile de zi cu zi.

      http://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o

  5. Din pacate in CJ e la fel, pistele sunt pe ici-pe colo, pe trotuar. Nici macar pietonii care vin din sens opus si te vad nu se sinchisesc de tine. Am invatat sa merg pe sosea dar acum cu noul cod rutier chiar va trebui sa mergem pe “pokemonii” aceia???????????
    Vreau piste ca in Olanda unde am fost apostrofata serios pentru ca nu m-am dat la o parte destul de repede desi trageam un troler de 20 kg dupa mine, si chiar imi dadeam silinta.
    Mai e nevoie sa spun altceva?

    • Sonia, mai avem mult pana sa-i ajungem pe olandezi la capitolul asta, dar daca nu facem nimic acum, n-o sa-i ajungem niciodata.

  6. Sa ne vedem cu bine la ture pe pistele noi de biciclete ca in occident:)

  7. Mergi la Piata Victoriei, pe strada buzesti si o sa vezi benzi de biciclete pe carosabil. Chiar late. Si pe 80la suta din ele stau parcate masini… Nu se poate , nu in tara asta…

  8. poate face un traseu suspendat pt.biciclisti in loc de autostrada suspendata !? pe care-l va face primul primarul general ?cine pariaza ?

  9. Ideea cu poza a fost excelenta. Copilul care nu plange nu primeste. Probabil ca si urmatoarele piste vor avea un pret indecent, dar macar sa se faca. Evident, si sa le utilizam, scuze pentru neutilizarea lor sunt destule, stiu si eu o duzina. Sper sa existe o zona in Bucuresti, macar pe directia nord-sud si pe est-vest, care sa fie cu strazi pietonale si pentru biciclisti. Si nu cu terase pana in axul strazii. Si evident, sa coboram de pe trotuar in strada. Cand se incalzeste un pic afara se pot convoca iar intalniri si marsuri, poate vad si edilii ca existam. Altfel ramanem sa ne dam victime ale sistemului si sa ne invartim in parcuri, riscand sa accidentam copii si plimbaretii.
    Nu cred ca discutam de zone de antrenament, ci de zone destinate transportului urban sau plimbarii.

  10. Mda, lumea este plina de filozofi. Oameni buni daca nu ne mobilizam nu vom reusi sa facem nimic. “Buturuga mica rastoarna carul mare”, nu? Si eu si sotul meu suntem indragostiti de bicla, nu de performanta pur si simplu. Libertatea de a fi doar eu, bicla, muzica in casti si plimbarea de 12 km zilnic pana la sv cred ca nu mi-o poate lua nimeni. Si pe sotul meu l-a accidentat o masina, nu a patit nimic grav dar asta nu l-a impiedicat ca de a doua zi sa o ia de la capat. Si eu am avut un incident tot cu un sofer neatent care, fara sa se uite a vrut sa parcheze masina cu mine cu tot. Si amandoi suntem soferi si ca si sofer m-am disciplinat sa fiu atenta si la ceilalti participanti ai traficului. Dar este un cosmar sa mergi pe strada, masini parcate si soferi care nu se uita cand ies din parcare, nesimtiti care te sicaneaza cate trei semafoare si-ti fac semne sa treci pe trotuar ( pe care abia pot trece pietonii de alte masini parcate) si multe altele. Putem sa schimbam asta dar numai daca vom fi multi. Deja in Bucuresti sunt din ce in ce mai multi biciclisti. Depinde doar de noi.

    • Ai dreptate Carmen, Bucurestiul este o jungla si orice iesire cu bicicleta pe sosea fara piste, este un pariu cu viata :) .

  11. Te sustinem

  12. Nu cred ca e o idee asa buna cu pistele de biciclete. Si asa traficul e foarte aglomerat intrucat strazile nu sunt suficient de mari.

  13. Bravo Bogdan ca incerci sa faci ceva nu doar sa gasesti scuze si sa arati cu degetul cum majoritatea romanilor face.

  14. Sa ne adunam acesti 11.000 de biciclisti care am dat like…sa facem un proteest !!! asta implicand blocarea unei intersectii din Bucuresti sau ceva de genul acesta…:)

    • Sinan, si mie mi-ar placea treaba asta, sincer iti spun :) ), dar e pacat sa luam amenzi, plus de asta tre’ sa le aratam ca bicicleta fluidizeaza traficul, nu-l ingreuneaza

  15. [...] apelului i-a venit lui Bogdan Crăciunaş, posesorul blogului Virusbike.ro, dedicat bicicletei, i-a venit, fireşte, de pe [...]

  16. te sustin!

  17. Eu nu am bicicleta. Mi-e teama sa am cu drumurile si oamenii astia! Dar daca am avea piste ca la carte… [nu cred ca mai e nevoie sa continui]
    Cu siguranta sunt inca multi care gandesc asa ca mine!

    • De multe ori si eu ma gandesc ca s-ar putea sa intre vreun sofer in mine. Si dupa ce ne vor face piste, o sa ne mai trebuiasca multi ani pana o sa avem o mentalitate apropiata celor din vest, vizavi de cei care folosesc bicicleta in oras.

Leave a Reply

Current month ye@r day *

credit