"Anyone who rides a bike is a friend of mine" (Gary Fisher) 

Facebook Twitter Gplus YouTube RSS

Revizia de primavara

  • Sharebar

A venit primăvara, şi dintr-un moment într-altul, o să vină şi căldura mult aşteptată, aşa că trebuie s-avem bicicleta pusă la punct, gata de scos în lume.

Zilele trecute am trecut pe la mecanic cu Adolfică, să-i schimb foaia mijlocie pentru că-mi sărea lanţul de pe ea dacă pedalam mai în forţă. Bineînţeles că m-a certat domnul mecanic pentru că n-am avut grijă cum trebuie de bicicletă, şi de aceea a ajuns în halul ăla.

“ -Păi tu vezi ce lanţ murdar ai? Trebuie schimbat peste 1000 km.

-Cum să trebuiască schimbat ca e aproape nou.

-Dacă n-ai avut grijă de el.”

Ce era să mai zic ?

La bicicletă piesele care se află în mişcare sunt cele care se uzează primele şi sunt poate cele mai importante. Aici nu includem frânele, care nu se mişcă şi se pot uza al naibi de repede.

Vorbim de pinioane, lanţ, foi, pedale şi roţi.

Lanţul, pinioanele şi foile.

Dacă dai cu ulei pe lanţ, acesta va unge si pinioanele şi foile. Dacă lanţul e murdar, o sa murdarească de asemenea şi celelalte două componente.

De aceea aceste 3 piese trbuie tratate ca o singura piesă. Degeaba cureţi pinioanele daca nu cureţi lanţul şi viceversa.

Ca să nu păţeşti ca mine, e indicat să cureţi aceste 3 piese după fiecare tură mai lungă.

Dacă ai un lanţ mai slab calitativ, în scurt timp vei fi nevoit să-ţi cumperi altul dacă nu-l cureţi. Partea proastă la un lanţ e că dacă nu-l schimbi la timp şi nu-l verifici din când în când, o să se rupă când ţi-e lumea mai dragă, şi fără el nu prea poţi să te mai dai pe bicicletă.

Cu foile sau cu pinioanele te mai înţelegi dacă se uzează. Mai laşi de la tine, mai lasă de la ele, până la urmă o scoţi la capăt.

Dacă ai un lanţ mai performant, e păcat să-ţi baţi joc de el necurăţându-l  la timp, nu?

De curăţat se poate curăţa cu benzină, apă cu dero, sau produse special pentru aşa ceva, ce pot fi achiziţionate de la magazinele biciclistice.

Foarte important este după curaţare sa nu uiţi să-l ungi, să nu mergi cu el asa, că nu-i place J.

La roţi.

Trebuie să te asiguri ca nu sunt descentrate. La biclele cu frâne pe saboţi, se poate observa foarte uşor dacă sunt descentrate. Ridică roata pe care vrei s-o verifici şi învârte de ea. Dacă janta în timp ce se învârte nu are aceeaşi distanţă faţă de sabot, înseamnă că-i descentrată

Sfatul meu este să mergi la cineva care se pricepe, pentru ca aici e treabă de fineţe.

Butucii roţilor iar sunt importanţi.

Ridică roata din faţă (sau spate, după caz), şi ţine cu mâna de braţul furcii în timp ce se învârte roata.

Dacă simţi vibraţii in braţ, atunci ai o problemă în butuc, care trebuie remediată cât mai repede, ca să nu se agraveze şi mai rău.

Anvelopele e bine să fie umflate corespunzător din două motive.

Primul este uşurarea pedalatului, cu cât sunt mai umflate cu atât pedalezi mai uşor.

Al 2-lea este protejarea jantelor, mai ales la gropi sau la borduri. Dacă ai cauciucul moale şi dai hotărât într-o groapă serioasă, ai şanse mari să îndoi janta. Alţi bani altă distracţie.

Frânele

Dacă ai frână pe saboţi, e bine s-o reglezi ca să nu-ţi atingă vreun sabot de jantă, pentru că te sabotează şi pedalezi mai greu.

La frânele pe disc, cea mai întâlnită problemă este strâmbarea discului. Asta se poate regla liniştit acasă, din ochi.

Reglarea schimbătoarelor am povestit-o în două articole mai vechi, pe care le găseşti aici:

 http://virusbike.ro/5-pasi-simpli-ca-sa-ti-reglezi-singur-schimbatorul/

http://virusbike.ro/4-pasi-simpli-ca-sa-ti-reglezi-singur-schimbatorul-de-foi/

În rest…voie bună şi picioare tupeiste :)

Cu drag,

Bogdan Crăciunaş

PS. Dacă am omis ceva trage-mă de urechi şi spune-mi ca să completez.

 

6 Responses

  1. Din pacate eu cu bicicleta merg mai mult pe principiul “Ma dau cu bicla pana se strica ceva” … nu prea o intretin :$ … cand se face mai cald trebuie sa-i umflu rotile si sa-i curat lantul cu toate cele cum ai zis mai sus … mersi de articol :)

  2. Am o pana de toata frumusetea!!! Poate te opresti si pe la Banesti intr-o zi…Sa mi-o repari si mie, ca tare greu e…:)))

  3. :) )) pai pe la cat sa vin?

  4. Cand vrei tu..pentru tine imi fac timp..;)) sau pt bicla..:))

  5. bine, sa-mi consult agenda

Leave a Reply

Current month ye@r day *

credit